شناسه خبر : 90270
دوشنبه 02 خرداد 1401 , 11:44
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نشست معاون توسعه مدیریت بنیادشهید با اصحاب رسانه/تصاویر

نشست معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی بنیادشهید و سرپرست معاونت حقوقی و امور مجلس با اصحاب رسانه برگزار شد...

فاش نیوز- نشست معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی بنیادشهید و سرپرست معاونت حقوقی و امور مجلس با اصحاب رسانه برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار ما، در نشست معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی بنیادشهید و امور ایثارگران و سرپرست معاونت حقوقی و امور مجلس که صبح روز یکشنبه با حضور  اصحاب رسانه در سالن شهید رسول زاده برگزار شد، برنامه ها و فعالیت های بنیاد درخدمت رسانی به جامعه هدف تشریح شد.

 دکتر طاهر موهبتی ضمن گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس گفت: یکی از مباحث جدی ما در کشور، عدم گفت وگو و تعامل است و بخش عمده مشکلات کشور نیز از همین عدم گفتمان می باشد. لذا سامانه "دیدار" نیز پاسخی به این نیاز بوده که ضمن پیگیری مطالبات، باعث شفاف سازی شده و اطلاعات، از ایثارگران به مدیران منتقل می شود.

 وی در خصوص اعتبارات حوزه ایثارگری نیز گفت: قوانین خدمات رسانی به ایثارگران در سال 1400 برای اجرا به صورت حداقلی نیاز به 126 هزار میلیارد تومان و در سال 1401 به 150 میلیارد تومان بودجه نیاز دارد که این اعتبار تصویب و محقق نشده و اجرای کامل این قوانین با مشکلاتی مواجه می شود.

 موهبتی همچنین در خصوص پاداش پایان خدمت مشمولان ماده 38 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران نیز متذکر شد: دکتر قاضی زاده به محض حضور در بنیاد، پیگیر اجرای قانون و مطالبات ایثارگران بودند و با تلاش های صورت گرفته، این آیین نامه در هیئت دولت تصویب شده و منتظر ابلاغ از سوی معاون اول رییس جمهور و تخصیص اعتبار آن هستیم.

 

 وی همچنین خاطرنشان کرد: احکام حقوقی مشمولین ماده 38 توسط ستاد کل نیروهای مسلح صادر شده و پرداخت ها توسط بنیادشهید صورت می گیرد که خود مشکلاتی را به دنبال داشته و نکته ای که در آیین نامه دیده شده تخصیص اعتبار مشمولین این ماده به ستاد کل نیروهای مسلح است.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران در بخش بعدی سخنان خود با اشاره به لزوم توجه به جانبازان اعصاب و روان نیز گفت: بنیادشهید دارای 1000 تخت بستری اعصاب و روان است که شرایط خدمات رسانی و آسایشگاه ایثارگران باید استانداردسازی شود.

 وی سپس در خصوص بیمه تکمیلی ایثارگران نیز گفت: با توجه به اینکه هزینه درمان ایثارگران بر عهده بنیاد شهید است. لذا، این کار در چهارچوب بیمه تکمیلی درمان بدون سقف دیده شده است و تاکید دکتر قاضی زاده نیز بر این است که در حوزه سلامت نباید مشکلی وجود داشته باشد و اگر لازم بود باید از سایر منابع استفاده نماییم.

بخش بعدی این نشست به مراسم رونمایی از سامانه "دیدار" سپری شد.

به گفته مدیرکل مراجعات و پاسخگویی به ایثارگران، بنیادشهید سامانه "دیدار" را برای استفاده از فناوری های جدید و برای کاهش مراجعات حضوری و حل مسائل با رویکرد اغنایی مورد تاکید رییس بنیادشهید و امور ایثارگران تعبیه کرده است.
وی در توضیحات بیشتر خود در خصوص این سامانه هم گفت: ایثارگران می توانند درخواست خود را در این سامانه ثبت نمایند؛ که این درخواست ها در 7 رده مدیریتی تقسیم بندی شده و تمام درخواست ها از رده شهرستان محل پرونده بررسی و پس از بررسی رییس بنیادشهید شهرستان، در صورت نیاز به رده مدیریتی بالاتر ارجاع داده خواهد شد.

 محمدحسن علی‌ نقیان افجه ‌ای همچنین متذکر شد: هیچ کس اجازه حذف دسترسی درخواست ها را ندارد و کنترل کامل بر آن انجام می شود و هیچ ملاقاتی بدون ثبت در سامانه انجام نمی شود.

وی در پایان نیز گفت: هدف از راه اندازی این سامانه، شفاف سازی و دسترسی همگان به این سامانه بر پایه عدالت محوری خواهد بود.

* صنوبر محمدی

تصاویر از ایثار
اینستاگرام
سلام من یک رزمنده هستم مدت 29 ماه منطقه جنگی دارم که در سه عملیات شرکت داشته که متاسفانه شهید واسیرومجروح نشدم ولی در عوض جوانیم در جنگ گذاشتم وهیج امتیازی از دولت نگرفتم وبعداز چهل سال دولت میخواهد یک کارت بدهت مدت سه سال ثبت نام کردم و هیچ خبری نشده ون جهت پیگری به ایثار گران مراجعه میکنم هی میگن در دست اقدام هست تا چنه سال دیگر صبر کنیم آیا خدای ناکرده اینکارت بدستمان برسد بدرد بخور هست یا آب بکنیم روش بخوریم
شما را به خدا انصاف است بنیاد اینهمه بودجه هدر بدهد بعد هم که نوبت به جانباز زیر ۲۵ درصد بیکار میرسد بگوید بودجه نداریم؟نمایندگان محترمی که تصمیمات حساب نشده میگیرید و قانون تصویب میکنید هیچ فکر کرده اید که هر سال چه میزان از بودجه توسط بنیاد هدر میرود؟ به عنوان مثال بدهی های بنیاد در پرداخت شهریه های دانشگاه های بین الملل و آزاد برای فرزندان جانباز بالای ۲۵ درصد را که بنیاد تقبل کرده و هر سال کم می آورد مگر مجبورید که اینهمه بودجه را فقط برای یک دوره تحصیل و گرفتن مدرک اختصاص دهید؟؟ مگر امتیاز دانشگاه های دولتی با سهمیه ۲۵ درصد را ندارند؟دیگر چه لزومی دارد اینهمه هدر دادن سرمایه ؟از آنطرف میبینید که فرزند جانباز زیر ۲۵ درصد بیکار هیچ حقی ندارد و از یک تحت پوشش کمیته هم کمتر حسابش میکنند!! چقدر جانبازان زیر ۲۵ درصد هستند که درآمدی ندارند و در مخارج روزانه شان هم مانده اندچرا اینهمه فرق میگذارید؟به خدا ظلم است اینها حق الناس است این قوانین وحی خداوند که نیست بودجه را مدیریت کنید اول واجبات را درست کنید بنیاد اگر دست از ریخت وپاش کردن ها بردارد عدالت هم می آید...
پس ماها که درجنگ باضدانقلاب مجروح شده ایم ضدانقلابی که هرروز سرداران مارابه شهادت میرساندماچه گناهی کرده ایم که ماده ۳۸نشده ایم وتبصره یک شده ایم پسماها معوقات نداریم پس مابا۶۶۰۰میتونیم زندگی کنیم خب دریافتی های خودتون فیش حقوقی تون وتوسایت قرار دهید تاماهاهم ببینیم چقدردریافتی دارید
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi